Tuesday, April 14, 2009

Aku nak kurus, aku nak kurus, aku nak kurus!

"I nak kuruslah...". Seorang rakan karib yang telah kukenali sejak 14 tahun yang lalu memberi komen berikut bila dia dengar aku cakap benda ni, "Dari mula kita kenal sampai sekarang, itulah yang you cakap!" Aku tak marah dengar komen itu. Itu tandanya dia memang kenal aku. Itu tandanya, dari 14 tahun yang lalu, aku gagal mengurangkan berat badan.
Dan hari ini, aku dah menempah satu set makanan kesihatan, yang ternyata berjaya membuat ribuan orang lain kurus. Bolehkah benda ni buat aku kurus juga? Entahlah. Kita tunggu saja nanti. Oh ya, rasanya ini kali ke-1769 aku membeli ubat kurus. Aku tetap tak kurus.
Petang tadi aku b"sms" dengan seorang dealer Totalife. Memang cemburu tengok iklan mereka yang berjaya kurus dengan Totalife. Malah, dealer ni dulupun lebih gemuk dari aku. Tapi sekarang, orang tak percaya dia pernah gemuk.Jenama ni memang mahal. Jadi, aku tanyakan pada dealer itu semua klien dia kaya-kaya ke?
Balas Hanim, "Taklah, Kak. Tapi mereka ni bersungguh-sungguh. Bila dah bayar mahal, tentulah mereka bersungguh dan makan mengikut yang dicadangkan. Kalau nak ikut, orang kaya lagi susah kurus sebab mereka ni tak begitu menghargai duit yang telah mereka laburkan."
Apakah aku termasuk dalam golongan "orang kaya" itu? Hmmmm...
Memang aku pernah cuba Totalife ni dulu. Dan aku berjaya turunkan berat badan dalam 3 kg. Satu-satunya 'ubat kurus' yang berjaya mengubat aku. Tapi maaf Nim, mahal sangat la...and knowing myself, and I would like to quote my brother, "I love to eat." Yes, I love to eat, full stop! Apa-apa pun boleh. Apa-apa pun sedap. Yang tak sedap pun habis, inikan pula yang sedap. Itu yang susah tu...Especially when this love of food runs in the family...He he he...

No comments: